معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور؛ از امضای طرح معلم تمام‌وقت توسط رییس جمهوری خبر داد و گفت: این طرح پس از امضاء به آموزش‌ و پرورش ابلاغ‌ شد.

به گزارش کلاس بیست به نقل از ایرنا؛ وزارت آموزش‌وپرورش، «علی الهیار ترکمن» در این گردهمایی با بیان اینکه در خصوص تأمین نیرو نامه‌ای به سازمان امور اداری و استخدامی داده‌ایم، گفت: از سازمان امور اداری و استخدامی پاسخ داده شد که آموزش ‌و پرورش مازاد نیروی انسانی دارد و به همین دلیل در گرفتن مجوز برای تأمین نیروی انسانی با چالش روبرو هستیم که باید هرچه زودتر سند جامع نیروی انسانی نهایی شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی خاطرنشان کرد: طرح معلم تمام‌وقت به امضای رییس جمهور رسیده و به آموزش‌وپرورش ابلاغ‌شده است که به‌زودی برای اجرا به ادارات کل استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد و همچنین برای غذای مدارس شبانه‌روزی تأمین اعتبار شده است و مستقیماً به‌حساب مدارس واریز شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 98چند ویژگی تبدیل تهدیدها به فرصت، توسعه اقتصاد مقاومتی، صیانت از اشتغال، تأمین معیشت، ارتقای شاخص‌های سلامت و عدالت اجتماعی مدنظر قرارگرفته است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی با اشاره به اصلی‌ترین اصلاحات ساختاری که در لایحه بودجه انجام‌گرفته است، اظهار کرد: کاهش استفاده از درآمدهای ارزی که از 27 میلیارد دلار به 21.7 میلیارد دلار کاهش‌ یافته است، برنامه‌ریزی و نگاه پایدار به بودجه بر اساس سازوکارهایی که در تبصره‌ها پیش‌بینی‌شده است، الزام صندوق‌های بازنشستگی به افزایش کارایی و کارکرد بنگاه‌های وابسته به‌ نحوی‌که بخشی از کسری‌های پرداخت حقوق بازنشستگان از منابع داخلی آن‌ها کمک گرفته شود، اصلاح فرآیندی در آموزش‌وپرورش، اولویت‌بندی به تخصیص پروژه‌های عمرانی، هدفمند کردن مصرف درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها و مصرف مبتنی بر نیاز، ممنوعیت ایجاد مراکز آموزشی عالی و انتقال دانشگاه‌های وابسته دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، حذف موازی کاری‌ها، ممنوعیت ایجاد واحدهای اداری جدید در شهرستان و افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای است.
الهیار اظهار کرد: دربند 'ب 'تبصره 21 به آموزش‌وپرورش اشاره‌شده که در حوزه سیاست‌های اصلاحات ساختاری پیش‌بینی‌شده است که شامل 10 درصد از دانش آموزان به‌ صورت خرید خدمات از بخش غیردولتی تحت پوشش ببریم و البته آموزش به‌ صورت رایگان ارائه خواهد بود، کاهش ادارات مناطق و نواحی مستقر در مراکز استان‌ها است که باید حداکثر به 62واحد برسد و خرید خدمات آموزشی برای تأمین نیروهای پژوهش سراها و راهنمایان تعلیماتی، مربیان بهداشت و متصدیان آزمایشگاه است که 30 درصد تا پایان سال 98 و 58 درصد تا پایان سال 99 از این حوزه تأمین می‌شوند و درنهایت تجمیع ادارات آموزش که تعداد دانش آموزان آن زیر 5000نفر است.

**استفاده از قانون شوراهای آموزش‌وپرورش ضروری است
مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌ها هم در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر حضور یافت و گفت: شوراهای آموزش‌وپرورش یکی از بازوهای توانمند آموزش‌وپرورش است و گفتمان سازی از طریق رسانه‌ها یکی از برنامه های هفته‌ شوراها است. بر همین اساس، امروزه استفاده از قانون شوراهای آموزش‌وپرورش یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و باید با استفاده از ظرفیت شوراها فاصله بین جامعه و آموزش‌وپرورش را کاهش دهیم و اعتماد عمومی را به آموزش‌وپرورش تقویت کنیم.
وی افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب برای حل مشکلات فعلی، شوراهای آموزش‌وپرورش است و مهم‌ترین هدف قانون شوراها بسیج همه امکانات برای حل مشکلات است.
زینی وند خاطرنشان کرد: در هفته بزرگداشت شوراها استان‌های برتر مشخص می‌شوند و از همه دستگاه‌های که با شوراها همکاری می‌کنند، تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: نظارت به هنگام و به‌موقع می‌تواند سبب تشخیص به‌موقع و انجام تغییرات مؤثر باشد و شورای نظارت استان و مرکزی بر اساس ماده 2قانون این مدارس نظرات را بر عهده آموزش‌وپرورش است.
زینی وند گفت: تمام قوانین حاکم بر مدارس دولتی بر مدارس غیردولتی نیز حاکم است و نظارت مدارس غیردولتی نیز بر عهده سرگروه‌های آموزشی است، لذا همه بخش‌ها برای نظارت دقیق و همه‌جانبه بر مدارس غیردولتی باید تلاش کنند.

** تربیت نیروی کار و ماهر با طرح برون‌سپاری در شاخه کاردانش احیا می شود
عبدالرسول عمادی سرپرست معاون آموزش متوسطه هم در این گردهمایی، با بیان این که در شاخه کاردانش عمده کار و هدف، تربیت نیروی کار ماهر است و با طرح برون‌سپاری کاردانش این هدف احیاشده است، تصریح کرد: برای 6 استان در شهرک‌های صنعتی دفتر همکاری تأسیس‌شده است و تا پایان سال تأسیس این دفاتر را در سایر استان‌ها خواهیم داشت.
عمادی یادآور شد: برای اینکه بتوانیم از برون‌سپاری کاردانش به شکل مطلوب استفاده کنیم و به اهداف این شاخه دست پیدا کنیم باید اعتبارات موردنیاز تخصیص داده شود.

**جشنواره‌ها را به مهرواره تبدیل کنیم
فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در بخشی دیگر از این گردهمایی به سخنرانی پرداخت و با اشاره به رفع موانع موجود در مسیر تعلیم و تربیت، اظهار داشت: باید موانع پیش روی آموزش‌وپرورش برداشته شود و در حال حاضر موانعی که وجود دارد شامل سه دسته؛ ساختاری و روشی زیرساختی و اطلاعاتی نگرشی است که مانع نگرشی مهم‌ترین مانع است.
وی افزود: در زمانی که تغییر رویکرد از نظام قدیم به‌نظام جدید داشتیم، تغییر زیادی در محتوا انجام گرفت و برای هر تغییری باید برای رفع موانع نگرشی قدم برداشته شود.
نظری بابیان اینکه تغییر نظام ارزشی در راستای رفع موانع نگرشی رخ می‌دهد، گفت: در آموزش‌وپرورش مواردی را آموختیم که به علم تبدیل شد اما به عمل و مهارتی تبدیل نشدند.
نظری در ادامه گفت: جشنواره‌ها را به مهرواره تبدیل کنیم و دانش آموزان را گروهی به مسابقات هدایت کنیم. وزیر آموزش‌وپرورش، از کانون به‌عنوان شریک استراتژیک برای آموزش‌وپرورش یادکردند و در حال حاضر کانون نیاز به اعضایی دارد که با عشق و علاقه به کانون بیاید و از ظرفیت‌های موجود در آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه

توجه!

کلاس بیست نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند. .
اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می شوند


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار مهم

 

کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.   

طراحی و تولید: "برهان گرافیک"