خانم عباسی گفت: عدم توجه به جایگاه معلم و تلاش های آنها، باعث این می شود رغبت معلمان نسبت به اقداماتی که در گذشته انجام می دادند؛ کاهش یابد و در مواردی از بین برود؛ لذا باید برای افزایش انگیزه معلمان نیز، برنامه ریزی شود.

به گزارش کلاس بیست به نقل از گلستان ما؛رضوانه عباسی، معلم نمونه کشوری از استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما که به مناسبت روز معلم انجام شد؛ گفت: من دارای ۴ سال سابقه کار هستم و در این مدت، تمام هدفگذاری من، معلم نمونه شدن بود و از همان ابتدا فعالیت ها و برنامه ریزی ها را به گونه ای چیدم که این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: به طور کلی یکی از موضوعاتی که باعث شد این اتفاق رخ دهد؛ در وهله اول لطف خداوند متعال بود و در کنار آن به دلیل اینکه من سرگروه اموزشی هستم؛ در این راستا کارها و فعالیت های متعدد و متنوعی انجام داده بودم که بسته های تلکلیفی، درسنامه و ارزشیابی از جمله این فعالیت ها و اقدامات بود که برای محقق شدن اهداف، کلاس های اموزشی لازم برای دیگر معلمان گذاشته شد.

این معلم نمونه ادامه داد: برای دانش آموزانی که نیازمند اموزش بیشتر بودند، در اوقات فراغت وقت آموزش گذاشته و اموزش های لازم به انها داده می شد که موضوعات درسی و  موضوعات مربوط به تکنولوژی نیز از جمله این موارد است.

وی یکی از موارد دیگر که باعث انتخاب وی به عنوان معلم نمونه شد را تلفیق آموزش با اصول و متد خنده درمانی دانست و گفت: با توجه به اینکه من مدرس خنده درمانی در سطح بین الملل هستم؛ توانستم در این راستا کلاس های خود را اداره کنم.

عباسی تاکید کرد: با مقایسه جایگاه معلمان گذشته با معلمان کنونی، حرمتی که در گذشته برای معلم وجود داشت؛ در حاضر وجود ندارد و مشکلات مالی زمانی مضاعف بر مشکلات دیگر می شود که اهمیتی برای جایگاه معلم قائل نشوند؛ چرا که ما در همین استان گلستان معلمانی داریم که خیلی بیشتر از وظیفه خود برای پیشبرد اهداف اموزشی زحمت می کشند و اینان نیازمند تجلیل هستند.

معلم گلستانی اظهار داشت: عدم توجه به این مقوله، باعث این می شود رغبت معلمان نسبت به اقداماتی که در گذشته انجام می دادند؛ کاهش یابد و در مواردی از بین برود؛ لذا باید برای افزایش انگیزه معلمان نیز،  برنامه ریزی شود.

خانم عباسی گفت: یکی از موضوعاتی که بیشتر در زمینه آموزشی به ان پرداخته شد؛ بحث برنامه نویسی است و با توجه به جایگاه ان در دنیا و عدم توجه به ان در کشور، تلاش شد دانش اموزان از پایه اول تا ششم اموزش برنامه نویسی ببینند تا در صورتی که در آینده به این رشته علاقمند شوند؛ بتوانند با آمادگی لازم در این رشته گام بردارند.

وی اشاره ای به تکنیک خنده درمانی داشت و گفت: منشا و مبدا ان از هند است و ما معتقدیم خنده مرثی است  و در کنار ان یکسری روش ها و متد ها دارد که در ابتدا خالی کردن ذهن دانش اموز از اتفاقات خارج کلاس و دادن اطلاعات جدید است و در پایان نیز از متدهای مختلف برای شاد سازی دانش اموز استفاده می کنیم.

انتهای پیام/

 

کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.   

طراحی و تولید: "برهان گرافیک"