مجلس دانش آموزی نیاز به فردی دارد که با اعتقاد به تشکیلاتی  مانند این پارلمان پا به عرصه مدیریت این مدرسه بگذارد و بادید سرمایه گذاری برای اداره آینده این مملکت به این مجلس نظر داشته باشد .چرا که دانش آموزان در این مدرسه می آموزند «سیاست مداری» و «دروغ» رابطه ای ندارند و باید از راه منطق و اعتدال بایکدیگر بحث و گفتگو کنند.

 به گزارش کلاس بیست؛ «محمد امین یازرلو» عضو گلستانی هیئت رئیسه دوره هفتم مجلس دانش آموزی طی یادداشتی به نقد عملکرد هشت دوره این مجلس پرداخت و نوشت: «واُمرهم شوری بینهم» این آیه همه ی افراد را به مشورت در امور و نتیجه ترویج فرهنگ مشارکت فرا می خواند.

درهر کشوری لازمه ترویج فرهنگ مشارکت، آموزش آن در مدارس است. طرحی که برای مدارس کشورمان کشورمان ریخته می شود نیز در همین زمینه بود و در نهایت به تشکیل شورای دانش آموزی مدارس انجامید وهمچنین خروجی نیز برای این شورا ها در نظر گرفته شد که آن پارلمانی رسمی بود.

مجلس دانش آموزی می کوشید تا دانش آموزانی با آگاهی سیاسی و اجتماعی تربیت نماید که توانایی نشستن بر کرسی های کلان مدیریتی این کشور را داشته باشند و همچنین محیطی فراهم گردید تا دانش آموزان سراسر کشور پهناور اسلامی ایران بتواند از حقوق دانش آموزان استان خود دفاع نمایند؛ افرادی که نمایندگان رسمی آنان تلقی می شدند .

اما کدام حقوق ؟ حال حدود 15 سال از تشکیل مجلس دانش آموزی  این کشور می گذرد اما هنوز هم مسائل ساده و پیش پا افتاده پایه و اساس پارمان رسمی را می لرزاند .

این که مجلس دانش آموزی چرا در طی گذشت ادوار مختلف سیر نزولی را طی کرده است مسئله ای است که باید بررسی شود اما متأسفانه خبری از آسیب شناسی این مجلس نیست.

در حالی که انتظار می رفت با گذشت دوره ها، پای وزرا بیشتری از کابینه دولت به این پارمان باز شود اما مشاهده شد که در دروه در حال برگزاری این پارلمان ، وزیرآموزش و پرورش در صحن علی حاضر نشد ،مورد پرسش قرار نمی گیرد .

«نقش نمایندگان مجلس دانش آموزی چیست؟» فریادی بود که طی ادوار مختلف، به «نقش مجلس دانش آموزی در جمهوری اسلامی ایران چیست؟»بدل گردید .

چه بسیار بودند نمایندگانی که مدت 2 سال در کنار صندلی های قرمز این پارلمان قد کشیدند و بارها آیین نامه مجلس را بدست گرفته به بالای سر بردند و در نهایت پس از اصلاح آیین نامه در دوره هفتم ، اکنون مشاهده می شود که موضوعات کمیسیون ها برای هر قطب براساس قرعه کشی معین می گردد.

آیا شایسته یک پارلمان است که در آیین نامه اصلاح شده آن ، با قرعه کشی موضوعات کمیسیون ها معین گردد؟پس نمایندگان متخصص در دیگر زمینه ها باید چه کنند؟بی تردید یکی از دلایل کمرنگ شدن این پارلمان ، ایجاد محدودیت سنی برای کاندیداتوری می باشد که نتیجه آن می شود حضور صد درصدی افراد بی تجربه و مسئله دیگر دید مسئولان آموزش وپرورش می باشد .تا زمانی که مسئولی به این پارلمان رسمی به عنوان پارلمان پر هزینه نگاه کند ، این مجلس همچنان کمرنگ خواهد ماند.

مجلس دانش آموزی نیاز به فردی دارد که با اعتقاد به تشکیلاتی  مانند این پارلمان پا به عرصه مدیریت این مدرسه بگذارد و بادید سرمایه گذاری برای اداره آینده این مملکت به این مجلس نظر داشته باشد.چرا که دانش آموزان در این مدرسه می آموزند سیاست مداری و دروغ رابطه ای ندارند و باید از راه منطق و اعتدال بایکدیگر بحث و گفتگو کنند آنان می آموزند که همواره تمام نظر هایشان درست نیست و همیشه افکار مقابلشان اشتباه.
مجلس دانش آموزی به نمایندگانش می آموزد«خشونت» راه برون رفت از مشکلات نیست ،تفاهم ،برادری و درستی گام اصلی موفقیت نمایندگان است.

به امید دوره ای باشکوه تر از قبل

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه

توجه!

کلاس بیست نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند. .
اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می شوند


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار مهم

 

کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.   

طراحی و تولید: "برهان گرافیک"